15.03.2024

Mae West

Mae West

  Mary Jane «Mae» West (1893-1980) var en amerikansk dramatiker, manusforfatter, skuespillerinne og sangerinne. Her følger en liten anekdote om henne:


(Mae West)

  1920-årenes feirede filmprimadonna fikk engang i begynnelsen av sin karriere ekteskapstilbud fra en rik New York-bankier, som skrev:
  «Min kjære frøken, jeg kan ikke leve alene lenger, men må se til å bli gift. Men min kone må kunne lytte, må kunne tie i det rette øyeblikk og være meg tro hele livet igjennom -»
  Mae West svarte:
  «Lytte! Tie! Være tro! Min herre, hva vil De i grunnen med en kone? De skal kjøpe Dem en hund!»

For forrige innlegg klikk her. For neste, klikk her. For forrige innen samme sjanger, klikk her. For neste innen sjangeren, klikk her.

Kilder: Wikipedia, «Levende anekdoter», samlet av Jon Dørsjø, H. Aschehoug & Co, Oslo, 1959.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar