21.04.2020

Teddy Lancelot - Snacks og drikke


Teddy Lancelot - Snacks og drikke

  Det er fortærende. Men ingen vei utenom. Jeg må ta et oppgjør med «den gale». Jeg lunter rundt svømmebassenget og ned til soppen hvor han garantert sitter og ruger i fluktstolen. Nei, det gjør han jo ikke! Men døren står på vidt gap, jeg ser ham borte ved kjøkkenet, surrende med en flaske av ubestemmelig innhold. Vann, kanskje? Best å gå til frontalangrep:

  «Hva driver du med, din gamle fyllik?» Voffer jeg ganske fornøyd.
  Den gale snur seg.
  - Vel, egentlig ikke …
  «Kødd ikke med en adlet Golden Doodle! For siste gang, hva er det du bedriver midt på blanke formiddagen?»
  - Jo, altså, dette er Golden Cock, og i kjøleskapet har jeg …
  «Er du pervers nå igjen? I tillegg til gal? Du kan ikke drive med slikt griseri foran en Golden Doodle i sin beste alder!»
  - Nei, nei, nei. Det er ikke slik du kanskje tror. Cock betyr også hane. Det er altså merket på Ginen. Med Tonic oppi så smaker det …






  «Rottegift! Kan du ikke bare holde deg til øl som du pleier? Forresten, det er ikke derfor jeg er her. Vis meg snacksen jeg pleier å få!»
  - Men, du pleier da bare å være interessert i å spise den?
  «Det skal du gi blanke pølselompe i! Les opp for meg hva det står på pakkene!»
  - Javel?
  Den gale drar frem to av pakkene som ligger oppå kjøleskapet.


  - Vel, på denne står det: Schmackos. Og så står det Multimix og noe med Omega 6 og Vitamin E.
  «Nei, ikke det. Les hva som står på baksiden om innholdet!»
  - Jaha. Det står: Taydennysrehua aikuisille koirille. Ruokintasuositus: …
  «Erkeidiot, ser jeg ut som en finsk, tannløs kjøter fra de lapplandske sumper kanskje!? Les på forståelig språk!»
  - Aha, ja, her står det: Kontempleringsfoder till vuxna hunder. Utfodringsvägledning: Små hundar (5-9) kg, ge upp til 1 tuggstång per dag. Mellanstore hundar (10-24 kg), ge upp til 2 tuggstänger per dag. Stora hunder (25 kg+), ge upp til 4 tuggstänger per dag …
  «Nettopp! Og hvor mye veier jeg?»
  - Vel, matfar din sier du veier 43 kilo før eller etter klipping. Husker ikke helt …
  «Drit i det! Dessuten er det bare muskler. Se på min lanse!»




  Den gale snur seg bort. Jeg ber ham lese på den andre snacksposen.
  - Der står det: Smakrika Tuggpinnar för hund. Tyggepinner med kyllingkjøtt. Purutikut kananlihalla. Chew Sticks with chicken. Råhud storfe/Råhud kvæg/Naudan Vuotaa/Cattle rawhide.
  «Nok, nok din gamle pjokk! Tror du jeg er her for å gå på språkkurs? Det med vekten min er hele poenget. Når man veier 25 kilo skal man få 4 stenger. Jeg veier 43. Enkel hoderegning tilsier at jeg burde få minst 8! Og hvor mange får jeg av deg?
  - Vel, egentlig bare en hver dag, men …
  «Ikke noe men! Jævla gnier!»
  - Men du får jo også kyllingpinne, og så får du disse tyggetablettene som heter Softies, og så får du kotelettbein nesten hver dag. Og så får du tørket lever. Og hos matfar og matmor får du Dentastick og tørrfor til frokost, griseører eller oksepinner (som koster over 30 kroner pr stykk) til lunsj, og så får du pølse til middag, og så …
  «Nå skal du holde tåta på deg! Hva jeg får hos matmor og -far har ikke du noe som helst med. Det er konfidensielt. P & C, som vi sier på fagspråket. Poenget er at jeg får for lite av deg! Og her forleden, da vi gikk til butikken, så du ikke at jeg hang med halen, og ikke klarte å lorte? Jo, det så du nok. Jeg fikk forstoppelse! Og det er din skyld!»
  - Men, altså, forstoppelse får man vel dersom man spiser for mye av noe, og ikke for lite?
  «Er du veterinær kanskje? Du skal ikke si meg imot. Du skal heller ikke ha andre Guder enn meg. Fra nå av skal du femdoble dosen min. Hvis ikke barrikaderer jeg kjøkkenet ditt! Voff!»
  Og med det lunter jeg ganske fornøyd tilbake til matmor og matfar. Etter to Schmackos selvfølgelig. Der fikk den gale seg en skikkelig smekk på kinnet!


For forrige innlegg, klikk her. For neste, klikk her. For forrige innlegg om Teddy Lancelot, klikk her. For neste om ham, klikk her.

Kilder: Egentlig ingen, kun egne betraktninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar